Tצ‘יף דיגיטל הוא זה הממונה על כל זירת הדיגיטל בארגון. זהו תפקיד הנוגע במידה רבה לשיווק ולכן ידע בתחום השיווק הוא יתרון גדול. במקרים רבים הצ‘יף דיגיטל כפוף למנהל השיווק, על מנת להבטיח תיאום בין שני התחומים שאינם מנותקים אחד מהשני.
צ‘יף דיגיטל יכול להתעסק בדברים שונים בארגון כמו פיתוח אפליקציות, ממשק הווב, תוכן לרשתות חברתיות, קמפיינים ממומנים, קידום במנועי החיפוש ועוד. דיגיטל הוא כלי חשוב עבור כל חברה ובהתאם לכך התחום הזה מתפתח, משתנה ומקבל ביטויים שונים בכל ארגון.
צ‘יף דיגיטל נמצא במקום בו הארגון פוגש את הלקוח, באמצעות המדיה הדיגיטלית. זהו המקום בו נוצר הרווח עבור הארגון. זוהי גזרת האחריות שלו.
אז מה עושה צ‘יף טכנולוגיות? בעל התפקיד מתמקד בצרכים הטכנולוגיים של הארגון לצורך עמידה ביעדי הארגון בטווח הקרוב והטווח הרחוק. התפקיד שלו כולל מחקר, פיתוח, זיהוי מגמות ומתן מענה לכל הצרכים הטכנולוגיים. וגם כאן חשוב להדגיש שזהו איננו תפקיד הקיים אך ורק בחברות טכנולוגיות מובהקות. כל חברה היום נעזרת בטכנולוגיות, וצ‘יף טכנולוגיות נועד להבטיח שהחברה תדע לזהות את הטכנולוגיות המתאימות עבורה ולעשות בהן את השימוש הנכון. אלו יכולת להיות הטכנולוגיות המשמשות את קו הייצור, או הטכנולוגיות בהן החברה משתמשת לצורך תקשורת עם הלקוחות. בארגונים קטנים התפקיד יכול לקבל ביטוי תפעולי, אך ככל שהארגון גדול יותר, כך ניתן לצפות שזהו יהיה תפקיד הנוגע יותר לפיתוח האסטרטגי של החברה.
שני התפקידים פועלים במסגרת עולם של טכנולוגיות המשתנות בקצב מהיר. בשניהם יש צורך להיות עם יד על הדופק, ותמיד להתעדכן בהתאם למגמות בשוק והטכנולוגיות המתקדמות.
איזה רקע הם מביאים איתם?
צ‘יף טכנולוגיות בדרך כלל מגיע מהתחום של מדעי המחשב, תכנות, מערכות מידע ואבטחת סייבר. כל ארגון יכול להזדקק להתמחות קצת שונה. אך מכיוון שזהו תחום הדורש ראייה אסטרטגית והבנה עסקית, ישנו יתרון ברור לאלו שמביאים גם תארים מתחום מנהל העסקים.
צ‘יף דיגיטל דורש ידע בתחום השיווק באופן כללי, המשולב עם ידע בתחום השיווק הדיגיטלי. כיום ישנם מוסדות לימוד המציעים לימודי אסטרטגיה דיגיטלית המעניקים מענה לידע המקצועי הנדרש. מלבד הידע הטכני, צ‘יף דיגיטל חייב להיות בעל יכולות תקשורת גבוהות ונכונות לעבודה משותפת מול המחלקות האחרות בארגון, בעיקר מחלקת השיווק. ולסיום לא נשכח שהדברים הם אינם שחור ולבן. כל ארגון הוא בעל צרכים ייחודיים, ולעתים מועמדים יכולים להביא איתם ידע מקצועי מתחומים שונים אשר יכול להיות יתרון משמעותי לארגון אחד, אך חסר חשיבות לארגון אחר.